Afgesloten
2008

Ervaringen met CQ-indices voor de eerste lijn, 2007-2008

Duur: september 2007 - juni 2008

Achtergrond
Met de introductie van CQ-indices vindt het meten van klantervaringen in de eerste lijn op een gestandaardiseerde manier plaats. Niettemin brengt toepassing van de CQ in de eerste lijn met veel kleinschalige, vaak monodisciplinair georganiseerde voorzieningen een aantal problemen met zich mee.

Doel
Doel van dit project is het in kaart brengen van de ervaringen die tot nu toe zijn opgedaan met het toepassen van CQ-indices in de eerste lijn en andere methodes die standaard als onderdeel van een kwaliteitssysteem worden gebruikt in de eerste lijn.

Methode
Interviews, consensus-conferentie

Resultaten
Op basis daarvan wordt in samenspraak met stakeholders en andere relevante onderzoeksorganisaties een visie ontwikkeld op een samenhangende informatievoorziening ten aanzien van het toepassen van CQ-indices voor de eerste lijn.

Dit project wordt gesubsidieerd door
Ministerie van VWS