Project
Gesloten 2010
… Duur: 2006 - 2010 Het onderzoek betreft de evaluatie van de stelselwijziging in brede zin. Zowel effecten op de verzekeringsmarkt, de … Zorg (LIPZ). Daarnaast beschikt het NIVEL over de Databank Communicatie in de Zorg die bestaat uit videoregistraties van …
Project
Gesloten 2018
… … Duur: januari 2014 - juni 2018 Men streeft in Moldavië naar een herinrichting van de GGZ (meer ambulantisering). Daarvoor moeten ook huisartsen … In 2016 zijn toekomstige Moldavische trainers getraind in communicatie en mental health competenties en kennis. … …
Project
Gesloten 2014
… mrt 2014 Achtergrond Recent is er veel kritiek gekomen op de manier waarop de IGZ omgaat met klachten en meldingen van … is geformuleerd door de Nationale Ombudsman maar ook in een onderzoek van de Commissie de Vries die in opdracht … ingegaan op de verwachtingen van klagers op het gebied van communicatie en zorgvuldigheid van de procedures. …
Project
Gesloten 2011
… (CBO) - Nederlands Kwaliteitsinstituut voor de Gezondheidszorg; BovenIJ Ziekenhuis … Duur: dec 2009 - mrt … Het is belangrijk dat de zorg voor deze groep hier goed op in speelt bijvoorbeeld in de vorm van groepsconsulten. …
Project
Start januari 2012
… Duur: jan 2012 - doorlopend De Databank Communicatie in de Gezondheidszorg maakt deel uit …
Project
Gesloten 2023
… Nederland … Duur: dec 2021 - dec 2022 Achtergrond In het advies ‘Samenwerken aan passende zorg: de toekomst is nú' (2020), richten Zorginstituut Nederland en … ervaringen patiënten en zorgverleners, 2021-2023 … Communicatie … Geestelijke gezondheidszorg (GGZ) …
Project
Gesloten 2019
… Duur: dec 2018 - sept 2019 Achtergrond In de missie van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen … We peilen via een vragenlijst onder het Consumentenpanel Gezondheidszorg van het Nivel. Resultaten De resultaten van …
Project
Gesloten 2017
… medewerkers laten uitvoeren om het veiligheidsbewustzijn, de mate van risicobeheersing en het leiderschap ten aanzien van kwaliteit en veiligheid in kaart te brengen. Om een zo objectief mogelijk beeld te … meldingsfrequentie, niet-straffende reactie, open communicatie, feedback en leren van fouten, verwachtingen en …