Nieuws
21-10-2004

Cliënten mondiger

De meeste verpleegkundigen en verzorgenden (78%) vinden dat cliënten de laatste jaren mondiger zijn geworden.

Zij zorgen doorgaans (61%) liever voor mondige cliënten dan voor cliënten die niet mondig zijn. Mondige cliënten verwoorden hun problemen beter, waardoor verpleegkundigen en verzorgenden hen makkelijker kunnen laten meebeslissen over de zorg. Ruim eenderde (38%) vindt dat onvoldoende mondigheid goede zorg belemmert.
(Nieuwsbrief, nr. 1, 2004, pdf)

Altijd op de hoogte blijven van Nivel-nieuws? Abonneer u op onze attendering!

U kunt zich op elk moment afmelden, via de link onder in de e-mails die u ontvangt. Meer weten? Bekijk het  Privacybeleid van het Nivel en de legal policies die het mailingsplatform Mailchimp hanteert, die u erkent door uw deelname aan onze nieuwsattendering via dit platform.
Ook interessant: bekijk de mogelijkheden om onderzoek te doen met (gegevens van) het Nivel.