Publicatie

Publicatie datum

De kwaliteit van zorg en dienstverlening van de 's Heeren Loo Zorggroep vanuit het perspectief van cliëntvertegenwoordigers: meetinstrumentontwikkeling.

Speet, M., Delnoij, D., Sixma, H. De kwaliteit van zorg en dienstverlening van de 's Heeren Loo Zorggroep vanuit het perspectief van cliëntvertegenwoordigers: meetinstrumentontwikkeling. Utrecht: NIVEL, 2004. 158 p.
Download de PDF
In dit rapport wordt verslag gedaan van de ontwikkeling van een instrument voor het meten van de kwaliteit van zorg vanuit het perspectief van vertegenwoordigers van mensen met een verstandelijke beperking. Naast de validiteit en betrouwbaarheid van het ontwikkelde instrument zijn ook de resultaten van de raadpleging van cliëntvertegenwoordigers van een grote zorgaanbieder beschreven (n=5440) en de resultaten van een raadpleging onder een steekproef van cliënten.
Het onderzoek is verricht door het NIVEL en gesubsidieerd door de 's Heeren Loo Zorggroep.